FAQ

Dealers & Advies

Vraag 1: Kunnen jullie me helpen met de nieuwe inrichting van mijn woonkamer?

Veel van de XOOON winkels werken (samen) met interieurstylisten. Op basis van een duidelijke plattegrond van je woonruimte en aanvullende foto’s kunnen zij je prima advies geven over je inrichting. Soms organiseren de winkels ook workshops in bijvoorbeeld het maken van moodboards of interieurstyling. Ook dit kan je goed op weg helpen. Neem contact op met de XOOON-shop bij jou in de buurt om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Alle contactgegevens vind je bij winkelzoeker op de website.

Vraag 2: Waar zijn de meubels van XOOON verkrijgbaar?

De meubels van XOOON zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels, waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen. Kijk voor een winkel in de buurt bij onze winkelzoeker

Vraag 3: Hoe moet ik mijn nieuwe XOOON meubel onderhouden?

Elk meubel van XOOON heeft een eigen meubelpaspoort. Je krijgt het bij levering van je meubel. In het meubelpaspoort vind je de kenmerken en eigenschappen van het gebruikte basismateriaal, de afwerking, onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen. Door de onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen in het meubelpaspoort goed op te volgen, ben je verzekerd van een lange levensduur. Mocht je het meubelpaspoort onverhoopt kwijtraken, dan kun je het altijd nog terugvinden bij het desbetreffende artikel op de website, waar vandaan je het als PDF kunt downloaden.

Leveringen

Vraag 1: Kan ik de meubels van XOOON na aankoop meteen meenemen?

Van veel populaire artikelen in de collectie houdt XOOON een beperkte voorraad aan in het centrale magazijn. De voorraadstatus van deze artikelen is terug te zien in de voorraadindicator bij het artikel op de website. Indien een artikel voorradig is, betekent dit dat je bestelling binnen enkele weken geleverd kan worden. Neem voor de exacte levertijden contact op met je XOOON dealer. Producten die door de consument zelf samengesteld kunnen worden, worden alleen op bestelling geproduceerd. Door de ambachtelijke productie kan het vier tot soms twaalf weken duren voordat deze commissieartikelen geleverd kunnen worden. Ook voor een indicatie van deze levertijden kun je terecht bij je XOOON dealer.

Vraag 2: Worden mijn nieuwe meubels thuisbezorgd?

XOOON bezorgt via ons dealernetwerk de meubels op elk adres in Nederland en België. Overleg met de adviseur in de XOOON shop over de mogelijkheden en eventuele kosten.

Vraag 3: Wat is de status van mijn bestelling?

Als je een bestelling bij een XOOON dealer geplaatst hebt, geeft deze je een indicatie van de levertijd. De dealer zal je vervolgens op de hoogte houden van de status van je bestelling en je tijdig informeren als je meubel bezorgd of afgehaald kan worden. Wil je weten wat de status van je bestelling is, neem dan dus contact op met de dealer waar je de bestelling hebt geplaatst.

Vraag 4: Mijn artikelen zijn beschadigd geleverd, wat moet ik doen?

Indien bij levering blijkt dat je artikelen beschadigd zijn en de bezorgdienst heeft dit niet genoteerd bij aflevering, neem dan direct contact op met je dealer. Maak daarbij foto's van de beschadigde artikelen en eventuele beschadigingen aan de verpakking. Stuur deze samen met je ordernummer en een kopie (scan of foto) van de afleverbon in een e-mail naar de klantenservice van je dealer. Deze kan dan de klacht in behandeling nemen en naar behoren afhandelen.

Webshop

Vraag 1: Komen er verzendkosten boven op mijn bestelling?

Alle bestellingen lopen via de door jou gekozen dealer. Afhankelijk van de dealer kan het zijn dat er verzend- of leveringskosten boven op je bestelling komen. Informeer hiernaar als de dealer contact met je opneemt over je bestelling.

Vraag 2: Hoe betaal ik mijn webshop order?

Indien je een bestelling plaatst in de webshop van XOOON, neemt de dealer van je keuze contact met je op om de order definitief te bevestigen. De betaling loop dan ook via de dealer. In de webshop van XOOON worden geen betalingen verwerkt.

Vraag 3: Wat is de status van mijn webshop order?

Als je via de webshop een bestelling bij een XOOON dealer geplaatst hebt geeft deze je een levertijdindicatie. Wil je weten wat de status van je bestelling is, neem dan contact op met de dealer waar je de bestelling hebt geplaatst.

Vraag 4: Mag ik artikelen die besteld zijn via de webshop retour sturen?

Het terugsturen van artikelen is niet mogelijk. Omdat de order en betaling uiteindelijk via de dealer lopen, is de wet kopen op afstand niet van toepassing. Denk dus goed na over het plaatsen van de bestelling. Ben je niet tevreden over een artikel, neem dan contact op met de dealer.

 

Algemeen

Vraag 1: Waar kan ik terecht met vragen over producten of leveringen?

De XOOON collectie is uitsluitend bij de officiële XOOON dealer te koop. Heb je vragen over onze producten, mogelijke samenstellingen of  leveringen? Dan is de XOOON dealer je eerste aanspreekpunt. 

Vraag 2: Waaruit bestaat de XOOON collectie?

XOOON ontwerpt en produceert een geheel eigen meubelcollectie voor de woon- en eetkamer. Onze vakmensen vervaardigen meubels die je leven veraangenamen, meubels met karakter. Ze doen dat met liefde en plezier en zijn uiterst kritisch op het eindresultaat. De XOOON-collectie bestaat uit tafels, stoelen, banken, fauteuils, kasten, salon- en bijzettafels, dressoirs en TV-meubelen en dat allemaal van een hoogwaardige en betaalbare kwaliteit. Daarnaast verkopen de XOOON dealers accessoires uit de Youniq collectie, een eigentijds en eigenwijs assortiment woonaccessoires bestaande uit onder andere kunstobjecten, kussens, vloerkleden, verlichting en wanddecoratie.

Vraag 3: Zijn XOOON meubels ook in meerdere uitvoeringen leverbaar?

Veel van onze zitmeubelen zijn in verschillende soorten bekleding verkrijgbaar; zowel in stof en kunstleer, als in echt leer. Ook een aantal van onze houtprogramma's is in verschillende varianten te bestellen. Informeer bij je XOOON dealer naar de mogelijkheden, prijzen en voorwaarden.

Vraag 4: Kan ik als bedrijf ook bij XOOON terecht?

Iedereen kan meubels van XOOON aanschaffen, ook bedrijven. Grote partijen meubels produceert XOOON op bestelling. Maak daarvoor een afspraak bij één van onze shops.

Vraag 5: Wat zijn de openingstijden van de XOOON shops?

Op deze site vind je onder 'winkelzoeker' alle XOOON shops. Van alle winkels vind je hier de openingsuren. Elke shop heeft naast de vaste openingstijden regelmatig extra openingsuren zoals bijvoorbeeld op koopzondagen en feestdagen. Informeer hiernaar bij de XOOON shop bij jou in de buurt.

Vraag 6: Kan ik stofstalen of houtstalen aanvragen?

Het is helaas niet mogelijk om stofstalen of houtstalen aan te vragen. Je kunt echter in elke XOOON winkel alle beschikbare stof- en leersoorten bekijken, voelen, en ruiken. Ook van alle houtsoorten zijn stalen voorhanden bij de XOOON dealer. Met  30 winkels in Nederland is er altijd wel eentje in de buurt. Kijk bij de winkelzoeker voor de dichtstbijzijnde dealer.

Vraag 7: Zijn de afmetingen van meubelen exact of bij benadering weergegeven?

We proberen alle maten van de meubelen zo exact mogelijk weer te geven. In veel gevallen zijn de artikelen van XOOON echter vervaardigd van hout, een "levend" materiaal dat dus kan werken. Bovendien is het in veel gevallen handwerk. Marginale afwijkingen zijn dan ook niet uit te sluiten. Dus zorg dat je altijd rekening houdt met een klein maatverschil.

Vraag 8: Hoe kan ik op de hoogte gehouden worden van acties en aanbiedingen?

XOOON heeft verschillende manieren om je op de hoogte te houden van acties en aanbiedingen. Je kunt je inschrijven op onze nieuwsbrief (maximaal 12x per jaar), je brievenbus in de gaten houden voor de folder (10x per jaar) of ons volgen op Facebook waar we regelmatig ook leuke acties hebben.

Garantie

Vraag 1: Hoe zit het met mijn garantie?

Op elk meubel van XOOON bieden we je garantie. Leidraad daarbij zijn alle wettelijk geldende voorschriften. Informeer bij je XOOON dealer naar de voorwaarden en hoe je hierop een beroep kunt doen.

Vraag 2: Ik heb een klacht over mijn artikel, waar kan ik terecht?

Indien je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met je dealer. Stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van je klacht (liefst met foto's), samen met je ordernummer en een kopie (scan of foto) van de afleverbon naar de klantenservice van je dealer. Deze kan dan de klacht in behandeling nemen en naar behoren afhandelen.

Staat het antwoord op je vraag er niet bij? 

Voor vragen over je bestelling en levering kun je het beste contact opnemen met je dealer.

Voor alle andere vragen kun je contact opnemen met ons via het contactformulier.